Результати базового опитування щодо послуги поводження з ТПВ в громаді
Працівниками КП «Малинівка» було проведено опитування серед мешканців громади, з метою визначення рівня задоволеності громадян обраною пріоритетною послугою поводження з ТПВ у двох населених пунктах громади: смт. Малинівка та с. Стара Гнилиця. Дослідження проводилось протягом жовтня – листопада 2019 року. Партнером програми DOBRE, Social Boost, розроблений мобільний додаток для планшетних ПК, який значно полегшив процес проведення опитування. Генеральною сукупністю визначено мешканців двох населених пунктів громади. Всього в опитуванні взяло участь – 400 осіб (369 – смт. Малинівка, 31 – с. Стара Гнилиця). За віковою ознакою більшість (50,5%) складають респонденти віком від 35 до 60 років, 28,75% – це люди віком 60 років і старше, 20,75% опитаних – 15-35 років. Щодо гендерної ознаки, більшість серед небайдужих респондентів складають жінки (66,5%). Серед опитаних наявні представники різних цільових груп. Зокрема, мешканці багатоквартирних житлових та приватних будинків, підприємці, пенсіонери, представники органів місцевого самоврядування, тощо.
Основним інструментарієм стала анкета, яку пропонувала програма DOBRE, цим і обумовлюється специфіка отриманих результатів.
Опитування допомогло оцінити якість надання послуги та ефективність витрачання бюджетних коштів на їх надання; виявити типові проблеми; отримати рекомендації керівництву для покращення надання послуги поводження з ТПВ.
Взагалі можна зробити висновок, що проблемою є пасивність та низька екологічна свідомість жителів ОТГ, небажання укладати договори та сплачувати вчасно за послугу (переважно тих, які проживають у приватному секторі). Громаді вкрай необхідна ще одна машина для своєчасного вивозу ТПВ. Також не налагоджений роздільний збір відходів, хоч окремі його елементи впроваджені.
Основні коментарі та пропозиції щодо покращення послуги: встановити майданчики для роздільного вивозу ТПВ, краще обслуговування, частіше вивозити сміття, розповсюджувати графік щодо вивозу ТПВ, встановити більше контейнерів, в тому числі по приватному сектору, обов’язково закриті.
Результати опитування будуть враховані при прийнятті рішень щодо покращення якості надання послуги поводження з твердими побутовими відходами.