Пошук

Як захистити права споживачів фінансових послуг

Дата: 19.02.2021 08:58
Кількість переглядів: 315

Фото без опису

 

 

Коли ми користуємося банківськими сервісами, беремо кредити, відкриваємо депозитні

рахунки, купуємо товари за допомогою банківських карток, переказуємо гроші – ми

стаємо споживачами фінансових послуг. Однак нерідко в українців виникають проблемні

питання при взаємовідносинах із банками та іншими фінустановами, адже не вистачає

правових знань у цій царині.

Тому 15-19 лютого державна система безоплатної правової допомоги у співпраці з

Національним банком України проводить правопросвітницький тиждень на тему «Захист

прав споживачів фінансових послуг». Його мета – підвищити рівень фінансової

грамотності громадян, адже багатьох проблем можна уникнути, якщо знати свої права.

На що звертати увагу, підписуючи договір з банком

Розраховуватися за покупки, поповнювати мобільний, платити за комунальні послуги –

все це зручно робити з банківського рахунку. Проте, відкриваючи його та підписуючи

договір з банком, варто спочатку уважно ознайомитися з умовами обслуговування:

КРОК 1. З’ясуйте плату за обслуговування рахунку

Багато банків не стягують плату за обслуговування рахунку. Проте є винятки. Тому варто

звернути увагу на цей пункт у договорі.

КРОК 2. З’ясуйте комісію за зняття коштів у касі

Зазвичай, якщо ви знімаєте кошти в касі банку, який видав картку, комісія становитиме

від 0% до 1,5% від виданої суми.

Якщо ви знімаєте кошти в касі іншого банку, комісія може сягати до 2,5%, додатково

може бути стягнуто фіксований платіж від 3 до 15 гривень.

Якщо ви знімаєте кошти за рахунок кредитного ліміту, комісія становитиме близько 4-5%.

Потрібно зважати, що кошти у валюті зі свого валютного рахунку можна зняти лише в

банку, який видав картку. Інші українські банки зможуть видати лише конвертовані в

гривню кошти.

КРОК 3. З’ясуйте комісію за перекази грошей

Вартість переказу коштів зазвичай становить від 0% до 1,5%. Часто, якщо ви переказуєте

кошти на рахунок у вашому ж банку, комісія менша (або її немає взагалі), ніж під час

переказу на рахунок у іншому банку.

Деякі банки утримують фіксовану суму залежно від суми переказу. Як правило, це 3-5

грн.

Під час переказу за рахунок кредитних коштів комісія становить не менше 4%.

КРОК 4. Перевірте наявність кредитного ліміту

Деякі банки автоматично встановлюють кредитний ліміт на поточні рахунки клієнтів.

Коли ви перевірятимете баланс рахунку, то бачитимете загальну суму коштів з

урахуванням кредитного ліміту. Так ви можете користуватися кредитними коштами,

навіть не знаючи про це;

Якщо ви не потребуєте встановлення кредитного ліміту, відмовтеся від нього, коли

підписуєте договір із банком.

Що робити, якщо фінустанова порушує права споживача

 

1. Необхідно звернутися безпосередньо до фінансової установи: зателефонувати на гарячу

лінію або надіслати письмову скаргу на ім’я керівника установи.

2. Якщо питання не вдалося вирішити, споживач має право звернутися до Національного

банку України через онлайн-форму на вебсайті: https://bank.gov.ua/ua/consumer-

protection/citizens-appeals, листом: nbu@bank.gov.ua або за телефоном: 0 800 505 240.

3. Особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до

системи безоплатної правової допомоги. Телефон єдиного контакт-центру системи БПД:

0 800 213 103.

Телефон Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової

допомоги: (05746) 4-01-27.

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних