Малинівська селищна рада Чугуївського району
Харківська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Як захистити права споживачів фінансових послуг

Дата: 19.02.2021 08:58
Кількість переглядів: 335

Фото без опису

 

 

Коли ми користуємося банківськими сервісами, беремо кредити, відкриваємо депозитні

рахунки, купуємо товари за допомогою банківських карток, переказуємо гроші – ми

стаємо споживачами фінансових послуг. Однак нерідко в українців виникають проблемні

питання при взаємовідносинах із банками та іншими фінустановами, адже не вистачає

правових знань у цій царині.

Тому 15-19 лютого державна система безоплатної правової допомоги у співпраці з

Національним банком України проводить правопросвітницький тиждень на тему «Захист

прав споживачів фінансових послуг». Його мета – підвищити рівень фінансової

грамотності громадян, адже багатьох проблем можна уникнути, якщо знати свої права.

На що звертати увагу, підписуючи договір з банком

Розраховуватися за покупки, поповнювати мобільний, платити за комунальні послуги –

все це зручно робити з банківського рахунку. Проте, відкриваючи його та підписуючи

договір з банком, варто спочатку уважно ознайомитися з умовами обслуговування:

КРОК 1. З’ясуйте плату за обслуговування рахунку

Багато банків не стягують плату за обслуговування рахунку. Проте є винятки. Тому варто

звернути увагу на цей пункт у договорі.

КРОК 2. З’ясуйте комісію за зняття коштів у касі

Зазвичай, якщо ви знімаєте кошти в касі банку, який видав картку, комісія становитиме

від 0% до 1,5% від виданої суми.

Якщо ви знімаєте кошти в касі іншого банку, комісія може сягати до 2,5%, додатково

може бути стягнуто фіксований платіж від 3 до 15 гривень.

Якщо ви знімаєте кошти за рахунок кредитного ліміту, комісія становитиме близько 4-5%.

Потрібно зважати, що кошти у валюті зі свого валютного рахунку можна зняти лише в

банку, який видав картку. Інші українські банки зможуть видати лише конвертовані в

гривню кошти.

КРОК 3. З’ясуйте комісію за перекази грошей

Вартість переказу коштів зазвичай становить від 0% до 1,5%. Часто, якщо ви переказуєте

кошти на рахунок у вашому ж банку, комісія менша (або її немає взагалі), ніж під час

переказу на рахунок у іншому банку.

Деякі банки утримують фіксовану суму залежно від суми переказу. Як правило, це 3-5

грн.

Під час переказу за рахунок кредитних коштів комісія становить не менше 4%.

КРОК 4. Перевірте наявність кредитного ліміту

Деякі банки автоматично встановлюють кредитний ліміт на поточні рахунки клієнтів.

Коли ви перевірятимете баланс рахунку, то бачитимете загальну суму коштів з

урахуванням кредитного ліміту. Так ви можете користуватися кредитними коштами,

навіть не знаючи про це;

Якщо ви не потребуєте встановлення кредитного ліміту, відмовтеся від нього, коли

підписуєте договір із банком.

Що робити, якщо фінустанова порушує права споживача

 

1. Необхідно звернутися безпосередньо до фінансової установи: зателефонувати на гарячу

лінію або надіслати письмову скаргу на ім’я керівника установи.

2. Якщо питання не вдалося вирішити, споживач має право звернутися до Національного

банку України через онлайн-форму на вебсайті: https://bank.gov.ua/ua/consumer-

protection/citizens-appeals, листом: nbu@bank.gov.ua або за телефоном: 0 800 505 240.

3. Особа, яка постраждала від неправомірних дій фінансової установи, може звернутися до

системи безоплатної правової допомоги. Телефон єдиного контакт-центру системи БПД:

0 800 213 103.

Телефон Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової

допомоги: (05746) 4-01-27.

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних